onsdag den 13. maj 2015

Fødselsdagsfejring med masser af kage!


For noget tid siden kunne jeg fejre min 32-års fødselsdag og for mig findes der ikke en bedre måde at fejre det på end med dejlige venner, familie og masser af kage! Jeg elsker at have fødselsdag og selvom jeg nu har rundet 32 år, glæder jeg mig stadig som et lille barn hvert år når min fødselsdag nærmer sig. I år var jeg så heldig at få lov til at fejre min fødselsdag ad flere omgange, blandt andet med middag og biftur med en skøn veninde på selve dagen, fantastisk sushi, besøg af dejlige venner og besøg af mine forældre. Så der var masser af hygge og heldigvis også masser af mulighed for at servere lækre kager.


Jeg elsker at min fødselsdag falder i foråret - især fordi det giver mig rig mulighed for at bruge friske bær i fødselsdagslagkagen, hvilket er noget af det bedste jeg ved. I år valgte jeg at lave en helt klassiske lagkage med vaniljebunde, kogt creme blandet op med flødeskum og masser af blåbær, hindbær og jordbær. Vandbakkelserne blev fyldt med creme, en smule flødeskum og friske hindbær.


De udstukne hindbærsnitter er efterhånden blevet mit varemærke i min omgangskreds, så dem blev der selvfølgelig også nødt til at være nogle stykker af til min fødselsdag.


Hindbærsnitterne var især et kæmpe hit hos denne skønne ballademager, der samtidig fik masser af sjov ud af mine krukker med kerner og nødder. Jeg er bare glad for at hun fik fat på krukken med sesamfrø og ikke melkrukken ;-)



En af mine gode veninder kiggede forbi aftenen efter min fødselsdag. Heldigvis havde jeg været forudseende og sørget for at have en kage klar. Jeg kom til at lave en alt for stor portion dej da jeg skulle lave fødselsdagskage til mine kollegaer, så gulerodskagen med creamcheese frosting var faktisk en 'rest'... Men det viste sig jo så at være ret heldigt at jeg ikke helt havde styr på mængderne ;-) 


Mine kollegaer er generelt ret glade for mit bagværk. Det er i sig selv ret heldigt, da de ofte bliver 'tvunget' til at spise det der kommer ud af mine forskellige bage-eksperimenter. Men deres absolutte favorit er min gulerodskage med creamcheese-frosting, så den vender jeg ofte tilbage til, når der er en speciel anledning. Du kan finde opskriften på gulerodskagen her.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar