onsdag den 29. oktober 2014

Ting der gør mig glad...

Der er rigtig mange ting, der gør mig glad. Én af dem er at omgive mig med fine, farverige og finurlige ting i min lejlighed. Ting der gør at jeg føler mig hjemme og ting der giver mig et smil på læben.


'Rullebordet' fra Ikea er nok mit absolutte yndlingsmøbel. Min lejlighed er ikke særlig stor og jeg har derfor ikke særlig meget skabsplads i køkkenet. Det kan være et problem, når man som mig elsker forskellige slags mel, gryn, nødder og kerner. Rullebordet giver masser af ekstra opbevaringsplads, giver overblik over de mange forskellige ingredienser og samtidig er det bare super dekorativt.


Jeg blev simpelthen så glad, da Søstrene Grene valgte at sætte disse skønne borde til salg igen. De har været i butikkerne en gang før, men blev lynhurtigt udsolgt. Denne gang havde jeg heldigvis en skøn veninde, der stod i kø fra morgenstunden og sørgede for at jeg nu er den stolte ejer af dette fine mintgrønne sofabord.


Jeg har efterhånden en del forskellige ting fra Le Creuset - primært i den smukke blå nuance 'caribbean', som jeg slet ikke kan stå for. Det hele startede med denne redskabskrukke og sidenhen er der både blevet føjet krus, fade og karafler til samlingen. Jeg drømmer om en dag at eje en af de flotte støbejernsgryder, der er perfekt til simreretter og som samtidig er en fryd for øjet, når den står på bordet.


Jeg er fynbo - og stolt af det! Selvom jeg har boet i Aarhus i mere end 7 år og ingen planer har om at flytte herfra, så er Fyn stadig en stor del af den jeg er og jeg spiser stadig rygeost, laver brunsviger til min fødselsdag, bruger sjove udtryk som 'gummibånd' og 'trykblyant' og giver 'sul', hvis jeg ender i en sneboldkamp. Den smukke plakat fra kortkartellet.dk har jeg fået i fødselsdagsgave af skønne venner og det er helt sikkert ikke den sidste plakat fra kortkartellet, der kommer op på min væg.


Som man nok kan fornemme ud fra de tidligere billeder, så har jeg en forkærlighed for ting i blå nuancer og i særdeleshed lyseblåt. Jeg kunne derfor heller ikke lade være med at erhverve mig denne fine elkedel fra Silvan, da en veninde fortalte mig om den. Elkedlen er af mærket 'On' og fås i otte forskellige farver.


Jeg er vild med kopper, glas og skåle - og de skal helst være i så mange forskellige farver og udformninger som muligt. Jeg bliver altid i fantastisk humør, når jeg åbner det her skab!


Jeg har længe gerne ville eje nogle af disse fine retro-tryk, men synes simpelthen, at dem jeg har fundet har været alt for dyre. Jeg endte med at finde disse tre ved et tilfælde i souvenir-butikken i Den Gamle By (af alle steder!) og så oven i købet til næsten ingen penge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar